سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه عبرت اندوزد، بینا شود و آنکه بینا شود، دریابد و آنکه دریابد، بداند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :7
کل بازدید :60192
تعداد کل یاداشته ها : 29
103/2/7
1:7 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
کافی نت جوان[13]
احمدآباد اردکان شهری با تاریخ 700 ساله

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

بیش از دو دهه، اریکسون بر این باور بود که تنها استعداد ذاتی تعیین‌کننده‌ی میزان موفقیت در کار نیست، بلکه بیش از آن، تلاشی است که از خود نشان می‌دهیم. به گفته‌ی اریکسون این تلاش «تمرین برنامه‌ریزی شده و مطالعه» است. در حال حاضر، بسیاری از محققان  معتقدند که انجام چنین تمریناتی به حداقل 1000 ساعت وقت نیاز دارد تا مهارت‌های لازم جهت کار در محیط‌های کاری سخت، کسب شود.
این دیدگاه، فوق‌العاده است. با استناد به آن می‌توانیم به طرز قابل توجهی بر نتایج کارمان تاثیر بگذاریم. اما از طرف دیگر، نگرانی‌هایی هم به دنبال می‌آورد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که اریکسون متوجه شد، این بود که تمرین، به عنوان اساسی‌ترین پارامتر کسب موفقیت می‌تواند سخت و خسته کننده باشد.اگر واقعا مصمم هستید که ممتاز باشید، باید سرسختانه مبارزه کنید و تنبلی را کنار بگذارید. ناامیدی، کشمکش‌های بیهوده، عقب‌نشینی و کم‌کاری، در این مسیر جایی ندارند.

حالا زمان آن رسیده که این 6 کلید طلایی و موثر را با هم مرور کنیم:

1- فعالیتی را دنبال کنید که دوست دارید و از انجام آن لذت می برید: علاقه، موجب افزایش انگیزه، تقویت تمرکز، انعطاف‌پذیری و پشتکار می‌شود.

2-ابتدا، دشوارترین کار را انجام دهید: بیشتر ما به طور معمول، ابتدا به سراغ فعالیت‌های خوشایند و لذت‌بخش می‌رویم و از رنج و زحمت فراری هستیم. اریکسون و همکارانش به این نتیجه رسیدند که اکثر افراد موفق و کارا، کارهای مورد علاقه‌ی خود را به تاخیر می‌اندازند و در آغاز روز، فعالیت‌های سخت را انجام می‌دهند. زیرا در شروع کار‌، بیشترین انرژی را داریم.

3-در انجام کارها، سخت گیر باشید:  90 دقیقه، بدون وقفه کار کنید و سپس به خودتان استراحت دهید. به نظر می‌رسد که نود دقیقه، بهترین زمانی است که می‌توان حداکثر تمرکز را در انجام هر نوع فعالیت داشته باشیم. شواهد نشان می‌دهد، افراد کارا، فعالیت‌‌های سخت را بیش از 5/4 ساعت در روز  انجام نمی‌دهند.

4-گه‌گاه بازخورد افراد متخصص را بررسی کنید: هر چه بازخورد ساده و مختصرتر باشد، شما هم در اعمال تغییرات مورد نظرتان موفق‌تر هستید. بازخوردهای طولانی و پی‌درپی، در یادگیری اختلال ایجاد کرده، اضطراب‌آور هستند.

5-درفواصل منظم به خودتان زنگ تفریح بدهید: پس از انجام هر نوع فعالیت سخت، تمدد اعصاب و کمی استراحت لازم است تا تجدید قوا کرده متابولیسم بدنتان برای یادگیری و تلاش مجدد تنظیم شود. افزون بر این، در زمان استراحت نیم کره‌ی راست مغز متعادل‌ شده، خلاقیت ایجاد می‌کند.

6- برای کار با خود قرارداد ببندید:
نظم و اراده اهمیت زیادی دارد اما ما آن را جدی نمی‌گیریم. بهترین روش برای اینکه از عهده وظایف سخت برآیید، این است که بر مبنای پاره‌ای تشریفات و قراردادهای مذهبی‌، زمان‌های مخصوصی را به انجام هر کار اختصاص دهید تا نظم و قانون به طور جدی وارد زندگی شما شود. بعد از مدتی، متوجه می‌شوید که دیگر بدون اتلاف انرژی، قادر به انجام فعالیت‌هایتان هستید. 

هرگز خودم را به دلیل شکست سرزنش نمی‌کنم. چرا که دقیقا می‌دانم چگونه دوباره به برتری دست یابم.

مهارت و استعداد را مانند ماهیچه‌های بدن می‌توان قوی کرد.


90/4/5::: 10:16 ص
نظر()