سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه یکی از شما از چیزی که نمی داند، پرسیده شود، از گفتن «نمی دانم» خجالت نکشد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :16
کل بازدید :60225
تعداد کل یاداشته ها : 29
103/2/10
12:34 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کافی نت جوان[13]
احمدآباد اردکان شهری با تاریخ 700 ساله

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

آینده همان است که ما می اندیشیم. مارک اورل

بهترین راه پیش بینی آینده ، ساختن آن است. برایان تریس

آینده از آن کسانی است که به استقبالش می روند . فردریش نیچه

برنامه ریزی ، آوردن آینده به زمان حال است تا بتوانید همین الان کاری برای آن انجام دهید. آلن لاکین

راز بزرگ زندگی در شکیبایی است و نباید به خاطر یک آینده ی مبهم زمان حال را بر خود تلخ کرد. ژان داوید

آینده همان است که ما در مورد آن تصویری را در ذهن خود مجسم میکنیم.آنتونی رابینز


  
  

 

بازیابی کارت‌های حافظه
بازیابی اطلاعات از دست رفته از هارد‌دیسک‌ و دیگر رسانه‌ها و حافظه‌های ذخیره‌ساز، به روش‌های متفاوتی امکان‌پذیر است.

 با توجه به وجود همین تفاوت‌ها، نرم‌افزارهای موجود امکان بازیابی اطلاعات از هر حافظه ذخیره‌ساز را ندارد و نمی‌تواند بخوبی اطلاعات از دست رفته شما را برگرداند و در مواردی هم فقط نام فایل‌های از دست رفته شما را بازیابی می‌کند. البته هنگام استفاده از فایل‌هایتان متوجه خواهید شد که ساختار آنها به کلی آسیب‌دیده و غیرقابل استفاده است.

CardRecovery یکی از نرم‌افزارهای مختص بازیابی اطلاعات است که به‌طور تخصصی برای به دست آوردن اطلاعات از دست رفته کارت‌های حافظه همچون کارت‌های SD، CF، xD، Memory Stick ،SmartMedia ،‌MMC ،MicroSD ،MiniSD ،SDHC و... کاربرد دارد.

این نرم‌افزار ساختار و روش‌های خود را روی بازیابی تصاویر و فیلم‌های تهیه شده توسط دوربین‌های دیجیتال متمرکز کرده است. با استفاده از راه‌حل‌های کاملا علمی این برنامه شما می‌توانید بسیاری از تصاویر و فیلم‌های حذف شده یا صدمه دیده خود را از کارت‌های حافظه بازیابی کنید. تکنولوژی اختصاصی و منحصر‌به‌فرد SmartScan در این نرم‌افزار می‌تواند اطلاعاتی را که هیچ برنامه‌ای قادر به بازیابی آنها نیست، بازگرداند. SmartScan مکان‌هایی که هیچ نرم‌افزاری نمی‌تواند آنها را شناسایی و اطلاعاتشان را بازیابی کند، پیدا کرده و به بازیابی اطلاعات از آن قسمت‌ها می‌پردازد. همچنین نرم‌افزار CardRecovery با به‌کارگیری روش‌های READ-ONLY (فقط خواندن) در کارت‌های حافظه، هیچ‌گونه تغییری را هنگام بازیابی اطلاعات روی کارت حافظه اعمال نمی‌کند که این کار تا حد بسیار زیادی به بازیابی اطلاعات کمک کرده و از آسیب دیدن بیشتر اطلاعات نیز جلوگیری می‌کند.

نرم‌افزار فوق با حجم کمتر از یک مگابایت و قابلیت اجرا روی همه نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز از لینک زیر قابل دانلود است:

سرور آسان دانلود: لینک دانلود

سرور دانلودها : لینک دانلود

 


91/2/14::: 11:12 ع
نظر()
  
  

 

امروزه گوگل چیزی بیش از لینک‌های آبی را در نتایج جستجوی خود به کاربر نشان می‌دهد و بزودی کاربران قادر خواهند بود اطلاعات درست‌‌تری را در جواب سوالات خود در نتایج جستجو و در بالای فهرست نتایج پیدا کنند. این موضوع را روزنامه وال‌استریت طی مصاحبه‌ای با مدیر ارشد جستجوی گوگل، امیت سینگ‌هال (Amit Singhal) مطرح کرده است. بنابراین گوگل قصد دارد به‌وسیله «ترکیب و وارد کردن فناوری جستجوی معنایی و روند فهم مفهوم واقعی کلمات در جستجو» پاسخ‌هایی به واقعیت نزدیک تر به کاربر خود ارائه کند.
بسیاری از کارشناسان بویژه درامور سرویس‌های معنایی معتقدند که: «این مساله انکارناپذیر است که حجم فزاینده اطلاعات تایید شده، روزبه‌روز قابلیت تبدیل موتورهای جستجو به موتورهای پاسخگویی را افزایش می‌دهند.» این در حالی است که گوگل بیشتر تمرکز خود را روی «داده‌های ساخت‌یافته» قرار داده است و تلاش می‌کند کوئری‌های جستجو را با پایگاه داده‌ای که مشتمل بر صدها میلیون موجودیت از افراد، مکان‌ها و دیگر چیزهایی که آن شرکت طی دو سال گذشته جمع‌آوری کرده است، بهتر و مناسب‌تر ارتباط دهد.
 با توجه به این ارتقای الگوریتم، گوگل امیدوار است با استفاده از داده‌های ساخت‌یافته و به‌کار بردن فناوری‌های معنایی همانند روش‌هایی که گوگل از آنها پشتیبانی می‌کند (مانند سایت‌های GoodRelations و Schema.org) پاسخ‌های مناسب و بهتری را برای کوئری‌های خاص به کاربر ارائه کند. این یک خبر بسیار خوب برای فروشندگان آنلاین است ؛ چرا که اکنون محصولات و خدمات آنها هنگامی‌که از نشانه‌گذاری ساخت‌یافته استفاده شود می‌تواند بسیار برجسته‌ و کامل‌تر در نتایج جستجو نمایش داده شود.
 به عنوان بخشی از این تغییرات الگوریتم، گوگل فناوری معنایی را به سیستم جستجوی کلمات کلیدی خود اضافه کرده است. در حال حاضر کلمات کلیدی همراه با لینک‌ها و جستجوهای معتبر افراد (شخصی‌سازی)، نقشی موثر در الگوریتم برای رتبه‌دهی به وب‌سایت‌ها ایفا می‌کند. اضافه کردن فناوری جستجوی معنایی به دانستن مفهوم واقعی کلمات کمک می‌کند. با ورود معنی واقعی در الگوریتم، کاربران بتوانند در جستجوهای خود بین کلماتی با بیش از یک معنی (مانند در ماشین و در به معنی درون) تفاوت قائل شوند.
گوگل قصد دارد معنای واقعی را در جستجو وارد کند؛ زیرا با این روش، انسان‌ها اطلاعات را می‌فهمند. این کار قابلیت گوگل را برای تشخیص میزان ارزش اطلاعات درون وب‌سایت‌ها برای اهداف رتبه‌دهی افزایش می‌دهد. در آینده، روبات گوگل (Googlebot) به‌دنبال چیزی بیش از کلمات کلیدی و لینک‌های معتبر خواهد گشت؛ او قادر خواهد بود اطلاعات معنی‌دار، داده‌های ساخت‌یافته و نشانه‌گذاری معنایی بیشتری را شناسایی کند. این مساله به معنی نتایج بهتر جستجو برای کاربران و دیده شدن بهتر برای سایت‌های خرید و فروش خواهد بود.

نشانه‌گذاری ساخت‌یافته RDFa

اســـاس داده‌های ساخت‌یــــافته، چارچوب تـــــعریف منــبع (Resource Definition Framework یا RDF)، «یک مدل استاندارد برای تبادل داده‌ها در سطح وب» است که داده‌ها را در سطح نرم‌افزارهای کاربردی مختلف به‌اشتراک می‌گذارد. همچنین این چارچوب از سیر تکامل طرح‌های مختلف (Schema) در طول زمان پشتیبانی می‌کند. RDFa یک مجموعه از خصوصیات را ارائه می‌کند که اجازه می‌دهد علاوه‌بر خصوصیات قابل خواندن ماشین برای XHTML، ابرداده‌های غنی را نیز در درون اسناد وب قرار داد. GoodRelations RDFa یک فناوری نشانه‌گذاری معنایی است که به‌طور خاص برای تجارت الکترونیک طراحی شده است. این فناوری به فروشندگان آنلاین اجازه می‌دهد زمانی که ارتباط آنها با موتورهای جستجو برقرار می‌شود، داده‌های دقیقی نیز همراه با محصولات، آیتم‌ها یا سرویس‌هایشان برای موتور جستجو بفرستند.بدون RDFa، فروشندگان تنها متن غیرساخت‌یافته‌ای می‌فرستند. حتی اگر در زمان ساخت آیتم صفحه‌ها از داده‌های دقیق استفاده کنند، استخراج، ترجمه و رتبه‌دهی دقیق صفحه‌های خاص آنها برای موتورهای جستجو مشکل خواهد بود.

ولی با استفاده از RDFa، فروشندگان می‌توانند یک قطعه کوچک ولی باارزش داده ساخت‌یافته (برای مثال کاتالوگ کوچک محصول) را اضافه کنند تا موتورهای جستجو، افزونه‌های مرورگر و برنامه‌های کاربردی موبایل بتوانند از آنها برای اطلاع‌رسانی دقیق مشتریان بالقوه درباره محصولاتتان استفاده کنند.

نشانه‌گذاری GoodRelations می‌تواند برای نمایش قیمت، محصول، فروشگاه، پرداخت و رساندن اطلاعات برای فهرست‌نویسی موتور جستجو استفاده شود. همچنین این فناوری می‌تواند برای توصیف دقیق چیزی که کسب‌وکار فروشنده ارائه می‌کند، مورد استفاده قرار بگیرد. فروشندگان آنلاین می‌توانند از GoodRelations برای ساخت یک بسته کوچک اطلاعات که محصول آنها، قابلیت‌ها و قیمت آن را شرح می‌دهد بهره ببرند (و به‌همین صورت برای فروشگاه‌هایشان، ساعات بازگشایی، گزینه‌های پرداخت و غیره).

شما می‌توانید این کار را بسادگی با قرار دادن بسته داده‌هایتان در صفحه وب با استفاده از قالب W3CRDFa یا استفاده از تولیدکننده قطعه‌کد برای تولید نشانه‌گذاری خاص GoodRelations برای صفحه‌تان انجام دهید.

هنگامی که GoodRelations را در صفحه‌های وب‌تان قرار دهید، محصولات ارائه‌شده شما در موتورهای جستجو و سیستم‌های پیشنهادکننده بهتر دیده می‌شود. هدف روش‌های بهینه‌سازی سنتی موتورهای جستجو این است که نتایج شما در بالای نتایج جستجو قرار گیرد واین یعنی همه نمی‌توانند در بالای فهرست باشند. GoodRelations محصولات و سرویس‌های شما را برای خریدارانی که به‌دنبال آنها هستند برجسته‌تر می‌کند. ازطرفی این فناوری به‌وسیله گوگل، بینگ و یاهو پشتیبانی می‌شود که این مساله باعث رندر بهتر صفحه‌های محصولات شما با داده‌های GoodRelations در سایت می‌شود.

چگونه GoodRelations RDFa 
را به‌کار ببریم

شما می‌توانید از طریق سایت‌های مربوط به این فناوری‌ها موارد بسیار بیشتری را بیاموزید؛ ولی باید اشاره کنیم که GoodRelations و Schema.org می‌توانند به‌صورت ترکیبی جهت ارسال داده‌های باارزش‌تر در سایت‌های فروشندگان آنلاین برای موتورهای جستجو و افزونه‌های مرورگرها استفاده شود که همین مساله به این فروشندگان برای بیان ارزش پیشنهادهایشان به‌صورت داده‌ها کمک می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره بهینه‌سازی موتور جستجو برای گوگل با GoodRelations و RDFa می‌توانید به سایت heppresearch مراجعه کنید که به شما نشان می‌دهد چگونه نشانه‌گذاری‌های افزوده به صفحه‌های وب‌سایت خود اضافه کنید تا گوگل بتواند از آن اطلاعات برای بالا بردن سرعت رندر کردن صفحه‌های شما در نتایج جستجو استفاده کند. همچنین در کنفرانس بین‌المللی SMWCon در بهار سال 2012 ارائه‌ها و بحث‌های درباره هنر طراحی نرم‌افزارهای کاربردی و آینده توسعه مدیاویکی (MediaWiki) و افزونه‌های آن مطرح شد که می‌توان برای اطلاعات بیشتر و بهتر به مستندات کنفرانس مراجعه کرد.

باتوجه به تغییراتی که امروزه گوگل با به‌کارگیری فناوری جستجوی معنایی برای برطرف کردن کاستی‌های فناوری فعلی در الگوریتم خود می‌دهد، فروشندگان آنلاین به‌وسیله استفاده از داده‌های ساخت‌یافته در وب‌سایت‌ها و صفحه‌های محصولاتشان، یک فرصت فوق‌العاده برای بهره بردن از این تغییرات را خواهند داشت. شنیده می‌شود که این تغییرات در تاریخ گوگل بی‌نظیر خواهد بود پس فرصت را برای پیشی گرفتن از رقبای خود از دست ندهید.

منبع: searchengineland

 


  
  
<      1   2   3